09 Apr
09Apr

Společnost Ibotta, která poskytuje digitální marketingovou platformu nabízející spotřebitelům peněžní slevy, podala v pátek žádost o IPO. Ibotta je technologická společnost, která umožňuje značkám spotřebního zboží (CPG) poskytovat digitální akce spotřebitelům prostřednictvím jedné sítě, nazývané Ibotta Performance Network. Ibotta se považuje za průkopníka v oblasti "marketingu založeného na úspěchu", což znamená, že společnost je placena pouze tehdy, když její akce vedou k prodeji. 


K 31. prosinci 2023 Ibotta spolupracovala přímo s více než 850 různými klienty, zastupujícími přes 2 400 různých značek spotřebního zboží. Většina jejích nabídek se týká produktů v kategoriích nezbytných potřeb, jako jsou potraviny, ale také spolupracuje s výrobci obecného zboží v kategoriích jako jsou hračky, oblečení a kosmetika.

Společnost sídlící v Denveru, Colorado, byla založena v roce 2011 a za 12 měsíců končících 31. prosince 2023 vykázala příjmy ve výši 320 milionů dolarů. Plánuje vstoupit na burzu NYSE pod symbolem IBTA. Ibotta podala žádost důvěrně 27. října 2023. Goldman Sachs, Citi, BofA Securities, Evercore ISI, UBS Investment Bank a Wells Fargo Securities jsou hlavními manažery této emise. Ceny akcií zatím nebyly stanoveny.

Ibotta vybudovala největší síť digitálních propagačních akcí na úrovni položek ve Spojených státech tím, že navázala strategické vztahy s významnými maloobchodními prodejci, kteří digitální nabídky využívají pro své věrnostní programy na bázi white-label. Prostřednictvím IPN mohou klienti Ibotty také oslovit další miliony spotřebitelů prostřednictvím široce využívaných digitálních vlastností aplikací pro odměny, mezi něž patří mobilní aplikace, webové stránky a rozšíření prohlížeče pod značkou Ibotta pro cash back (souhrnně Ibotta D2C).

K 31. prosinci 2023 spolupracovala společnost přímo s více než 850 různými klienty, kteří zastupují více než 2 400 různých značek CPG, aby získala exkluzivní nabídky. Většina nabídek se týká produktů v nediskontních kategoriích, jako jsou potraviny, ale spolupracuje také s výrobci běžného zboží v kategoriích jako jsou hračky, oblečení, kosmetika, elektronika, domácí mazlíčci, domácí potřeby a sportovní potřeby. Klienti s Ibotou zpravidla postupem času zvyšují své výdaje a ze sítě vypadávají jen zřídka. Ve skutečnosti si 96 % ze 100 nejlepších klientů Ibotty udrželo své pozice v letech 2022 až 2023.

Společnost věří, že v budoucnu může být platforma rozšířena na další vydavatele v různých nových odvětvích. Mezi nové vydavatele by mohly patřit například doručovací služby, banky nebo jiné aplikace a webové stránky, které chtějí svým spotřebitelům poskytnout přístup k nabídkám na oblíbené zboží denní potřeby, aniž by museli tyto nabídky získávat od tisíců různých značek CPG nebo zajišťovat údaje na úrovni položek od mnoha integrovaných prodejců, u nichž lze nabídky uplatnit.

Společnost Ibotta Inc. plánuje nabídnout 5,63 milionu akcií (5 625 000 akcií) v cenovém rozpětí 76 až 84 USD za akcii, s očekávaným výnosem 450 milionů USD.

Komentáře
* E-mail nebude na webu zveřejněn.