Společnost zSpace, specializující se na vzdělávací technologie v oblasti rozšířené a virtuální reality, se chystá 3.9.2024 na své IPO. zSpace plánuje vstoupit na burzu Nasdaq pod symbolem ZSPC a očekává se, že získá až 15 milionů USD prostřednictvím nabídky 3 milionů akcií s cenou v rozmezí 4,50 až 5,50 USD za akcii. Při této ceně by tržní hodnota společnosti dosáhla přibližně 128 milionů USD.
zSpace byla založena v roce 2006 a sídlí v San Jose v Kalifornii. Společnost se zaměřuje na poskytování interaktivních vzdělávacích řešení pomocí AR/VR technologií, které umožňují studentům a učitelům zažít vzdělávání v 3D prostředí bez nutnosti používat VR brýle či speciální okuláry. Tyto technologie jsou nasazeny ve více než 80 % největších veřejných školních distriktů v USA a v přibližně 73 % školních distriktů poskytujících kariérní a technické vzdělávání (CTE). Aktuálně využívá technologie zSpace přes 2000 zákazníků, mezi které patří školy a jiné vzdělávací instituce, i soukromé firmy.
Za dvanáct měsíců končících 31. března 2024 zSpace vykázala příjmy ve výši 44 milionů USD. Společnost se zaměřuje na trhy K-12 a CTE v USA, kde její technologie významně přispívají k zlepšení vzdělávacích výsledků studentů. Studie publikovaná v Journal of Computer Assisted Learning v roce 2021 potvrdila, že zSpace technologie podporují vyšší testové skóre studentů díky "učení se praxí".
IPO společnosti zSpace je navrženo tak, aby podpořilo její další růst a expanzi na vzdělávacím trhu. zSpace plánuje využít získané prostředky k posílení svých technologií a rozšíření působnosti na mezinárodních trzích. Zároveň hodlá pokračovat ve vývoji nových AR/VR řešení, která mohou přinést ještě větší přidanou hodnotu v oblasti STEM (věda, technologie, inženýrství a matematika) a odborného vzdělávání.
Investice do akcií zSpace může být atraktivní z několika důvodů:
IPO společnosti zSpace představuje zajímavou investiční příležitost pro investory hledající expozici v oblasti vzdělávacích technologií. Společnost má silnou pozici na trhu a inovativní produkty, které mají potenciál transformovat způsob, jakým se studenti učí a jak se poskytuje odborné vzdělávání.